v/H.Larsson-Fedde.
04/1917: Levert til A/B Transmarin (Bernhard Ingelsson) Helsingfors, Finland - SONJA
01/1922: Solgt til Rederi A/B Tertia (I. Lignell) Gøteborg, Sverige.
02/1922: Solgt Aug. Bolten Wm. Miller's Narchfolger, Hamburg, Tyskland, nytt navn - BOLAMA
10/1925: Solgt til D/S A/S Ørsnæs (Jens Lund & Co. A/S) Tønsberg, nytt navn - ØRJA
12/1925: Overført til Skips A/S Ørsnæs (Trygve Hyenæs) Tønsberg.
00/1927: Overført til Trygve Hyenæs, Tønsberg.
08/1928: Solgt til A/S D/S Ardent (Johs. Krøger) Tønsberg, nytt navn - ARDENT
1946: Solgt til Tung Nan S. S. Co., Shanghai, China, nytt navn - HAI CHEN
1946: Solgt til Wah Shang Steamship Co. Ltd., Shanghai, nytt navn - MING HSING
1947: Solgt til Chung Hsing S .S. Co. Ltd., Shanghai, China.
1949: Solgt til Wallem & Co. Ltd., Panama, nytt navn - OST BAY
1950: Overført til Walter S. S. Co (Wallem & Co) Panama, nytt navn - WALTER
1953: Solgt Cia. Istmena de Transport Maritimos SA (Wheelock, Marden & Co) Panama.
1953: Solgt til People's Republic of China, Peking, China, nytt navn - TSAO CHUNG
1954: Videre skjebne ukjent.
Maskineri:
Trippel dampmaskin - 3 sylindere diam. 21"-33"-56".
Maskineri bygget ved Fredrikstad mek. Verksted.
Kjeler samme.
Se også:
http://www.warsailors.com/singleships/ardent.html