D/S Tou

Kallesignal
MKVB
Klasse
DNV1A1-K
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Stavanger, Norge

Verft

Navn
Rosenberg mekaniske Verksted, Stavanger
Byggeår
1914
Byggenummer
38
Leveringsmåned
Oktober

Annet

  • Deltok i 1. verdenskrig
  • Deltok i 2. verdenskrig
  • Sivilt skip

Tonnasje

Bruttotonnasje:
85
Nettotonnasje:
34
Dødvekt:
120

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Compound 2 cyl.
Maskin-/motor ytelse:
NHK 26 IHK 136

Dimensjoner

Lengde:
76.9'
Bredde:
18.1'
Dypgående:
8.7'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    10/1914: Levert som TOU til A/S Tou, Stavanger 
    00/1950: Solgt til Sivert H. Grindheim P/R, Mosterhamn, Haugesund
    00/1951: Ny motor: Bolinder BHK 75-ommålt: BRT: 92 t. Net:42 t.. omdøpt  SIGFJELL
    00/1958: Ny motor: Wichmann    BHK 50  
    00/1971: Solgt til Trygve & Knut Vestbø, Sandeid, Haugesund 
    00/1980: Overført til Trygve Vestbø, Sandeid, Haugesund
    00/1983: Overført til P/R Sigfjell ( Atle Vestbø, Stavanger ) Haugesund
    00/1985: Solgt til Sigurd Solland, Sigerland, Røyksund, Haugesund
    00/1986: Solgt til A/S Fagerheim ( Anders Innvær, Smedasundet ) Haugesund
    00/1988: Solgt til System Shipping A/S, Minde, Bergen 
    02/1989: Havarert under storm i Bergen. Solgt som havarist
    10/1989: Solgt til Soltin Shipping ANS ,Haugesund, Bergen
    01/1991: Ommålt: BRUTTO: 91 tonn. NET: 44 tonn
    12/1992: Solgt til Frakt - Tank A/S, Haugesund, Bergen
    12/1995: Solgt til Vidar Kløften. Opphaug, Bergen 
    06/2005: Solgt til U.K., videre skjebne ukjent                

     Maskineri:
    Compound dampmaskin - 2 cylndere diam. 9" - 21".
    Maskineri bygget ved Rosenberg mekaniske Verksteder,
    Stavanger. Kjeler samme.