D/S San Antonio

Andre navn
ex Nea Tyhi,ex Maid of Syra,ex Horncap
Kallesignal
HPKL
Rederi
Nasjonalitet
Panama flaggPanama
Hjemmehavn
Panama RP

Verft

Navn
Schiffswerft von Henry Koch, Lübeck, Tyskland
Byggeår
1912
Byggenummer
213
Leveringsmåned
desember

Annet

  • Deltok i 2. verdenskrig
  • Sivilt skip

Tonnasje

Bruttotonnasje:
3.451
Nettotonnasje:
2.130

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Triple 3 cyl.
Maskin-/motor ytelse:
NHK 385
Fart:
10,5

Dimensjoner

Lengde:
361.4'
Bredde:
50.7'
Dypgang:
21.4'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    12/1912: Dampfsch, Rged, Horn A/G, Lübeck, Tyskland - HORNCAP
    /1919: The Shipping Controller (Macbeth & Co. Ltd) London - HORNCAP
    /1921: Byron S. S. Co. (M. Embiricos) London, U.K. - MAID OF SYRA
    /1930: Byron S. S. Co. (Runciman Ltd) London, U.K. - MAID OF SYRA
    /1931: S. & D. Fafalios, Chios, Hellas - NEA TYHI
    /1939: Wallem & Co., Panama - SAN ANTONIO
    /1946: New China Shipping Co. Ltd., Shanghai, China - HSIN KONG
    /1948: Ming Sing S. S. Co. Ltd., Shanghai, China - HSIN KONG
    /1950: Far Eastern & Panama Transp. Corp (Wheelock Marden & Co. Ltd) Panama - NORINA
    /1951: Republic of China (Chinese Goverment) China - CHUNG HSING no.5
    7/1964: Sank 2/7-64 i pos. N 37.43', E 122.13' etter kollisjon med OCEAN SEIGNEUR på reise fra Shanghai til Dairen med kull.