v/H.Larsson-Fedde.
5/1930: Den Norske Amerikalinje A/S, Oslo - LARVIKSFJORD
9/1931: Brann i lasten da skipet befant seg ved Almagrund på reise Hernøsand til Montreal med trelast og tremasse. Grunnstøtte under slep til Stockholm. Brant helt ut. Brakk i to. Total vrak.
/1932: Vraket overtatt av Bjergnings-och Dykeri A/B Neptun, Stockholm Brakt flott og slept til Nynæshamn for besiktelse den 24/6-1932.
/1932: Solgt A/B Gøtaverken, Gøteborg for gjennoppbygging.
5/1933: Rederi A/B Transatlantic, Gøteborg, Sverige - KAPAREN
7/1942: Sank etter kollisjon 14/7-1942 i konvoi i pos. 3 n.m. utenfor Halifax Fyrskip på reise fra Halifax til England.
Maskineri:
2 stk dieselmotor 4S.C. SA. 2x 8 cylindere, cylinder diam. 550mm. Maskineri bygget ved AB. Gøtaverken, Gøteborg, Sverige.