v/H. Larsson-Fedde.
03/1926: Levert som TIJUCA til Wilh. Wilhelmsen, Tønsberg.
1940 - 1945: I NORTRASHIPS tjeneste.
01/1941: Minesprengt (skadet) 12. januar 1941 i Bristol-kanalen (Storbritannia). Slept til Barry.
(Forlot ikke Barry før 19. mai 1941).
04/1952: Solgt til Olaf Pedersens Rederi A/S, Oslo, nytt navn - SUNNY PRINCE
12/1958: Solgt til The People's Rep. of China, Shanghai, nytt navn - HOPING SSU SHI PA
00/1974: Overført til China Ocean Shipping Co., Shanghai, China.
00/1976: Utgått Lloyds. Eksisterer under tvil.
Maskineri:
2 stk. dieselmotorer 4-takt/enkeltvirkende., 6 sylindere, syl. dim.: 24,8" x 43,3", 2 propeller.
Se også:
http://www.warsailors.com/singleships/tijuca.html